-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)
-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:44551 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

آيا آية 61 سورة نسأ در مورد ازدواج موقت است؟

يكي از مسائلي كه در قرآن كريم مطرح شده، مسألة ازدواج موقت است. در آيه 24 سورة نسأ ازدواج موقت مطرح شده است. به نظر شيعه اكنون نيز ازدواج موقت جايز است.( ر.ك: الميزان، علامه طباطبايي;، ج 4، ص 271ـ275 / تفسير نمونه، آيت اللّه مكارم شيرازي و ديگران، ج 3، ص 335ـ346. )

آيه 61 سورة نسأ ميفرمايد: وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْاْ إِلَيَ مَآ أَنزَلَ اللَّهُ وَإِلَي الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُنَـَفِقِينَ يَصُدُّونَ عَنكَ صُدُودًا ; و هنگامي كه به آنان گفته شود، به سوي آنچه خدا نازل كرده و به سوي پيامبر بياييد، منافقان را ميبيني كه از قبول دعوت تو روي ميگردانند و اعراض ميكنند.

اين آية شريفه به صورت كلي ميفرمايد: منافقان با حكم خدا و رسول مخالفت ميكنند و از آن روي ميگردانند. يكي از دستورات خدا و رسول، جواز ازدواج موقت است. كساني كه با اين حكم الهي مخالفت كرده، آن را تحريم نمودند، مانند خليفه دوم(مستدرك الوسائل، محدث نوري، ج 14، ص 483، مؤسسة آل البيت / بحارالانوار، علامه مجلسي، ج 29، ص 377 و ج 30، ص 603 / شرح معاني الاخبار، احمد بن محمد بن ازدي، ج 2، ص 146. )، از مصاديق آية شريفه هستند. پس آية شريفه در مورد حكم ازدواج موقت نيست، ولي از باب جري و تطبيق كساني را كه با اين حكم الهي مخالفت كرده، در بر ميگيرد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.